söndag 12 april 2020

I'm back!

Hej!
Jag vet att jag inte skrivit på flera år här... det kom lite barn och en väldans massa jobb på gården, ett gäng hästar osv i mellan... MEN jag tycker verkligen om att skriva så det kan komma en nystart här. Materialet på bloggen här är ju ca 10 gammalt. Jag tror jag står för det mesta fortfarande.

Hästarnas väl och ve är en hjärtefråga för mig. Det finns mycket i sporten som gör mig upprörd, illa till mods och ibland förtvivlad. Men det hjälper ingen att jag känner så. Däremot ser jag en möjlighet att inspirera ryttare och hästmänniskor till en annan väg. Det finns många fantastiskt duktiga ryttare , tränare och hästmänniskor som utbildar hästar på ett etiskt försvarbart sätt inom olika discipliner. Dessa vill jag uppmärksamma och samtidigt ge min syn i egenskap av tränare och hästmänniska. Hur kan man nå hållbara resultat utan tvång och missbruk av vår makt?

Framförallt vill jag skapa lust att orka gå den rätta vägen. Den som är rätt i magen.

Välkomna hit nya som gamla läsare!
/ Karolina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade