lördag 27 februari 2010

3 kommentarer:

  1. Min åsikt ang. kotknackare låter jag vara osagd, det finns flera vägar till Rom men det är inte mitt sätt att arbeta. Jag vet att en skev höft kommer tillrätta när man behandla dess omkringliggande muskulatur å stretchar ut dem. Min största fascination är alla dessa återkommande ledinflammation som behandlas hos veterinären. Visst måste man behandla en inflammerad led men vi frågar oss allt för sällan varför hästen blir halt. Min teori är att det man behandlar är bara ett symptom och hältan kommer troligen igen efter några månader då man inte har korrigerat hästens rörelsemönster. Den kommer troligen att överbelasta samma ben igen. Det svåra med rehabilitering är att det inte går fort, hästens spänningar och låsningar går oftast lätt att behandla men hästens hårdisk tar längre tid. Hjärna måste lära sig "det nya" rörelsemönstret och det är väldigt vanligt att den faller tillbaka i gamla spår. Detta kan naturligtvis förvärras av att ryttaren sitter snett osv som du skrev om.

    SvaraRadera
  2. Ni hör ju själva, hon vet vad hon snackar om...

    SvaraRadera
  3. Det hade varit roligt med en debatt, om någon har åsikter i frågan. Kanske någon som har några andra funderingar eller erfarenheter?

    SvaraRadera

Bloggintresserade