söndag 29 augusti 2010

Tillbaka på hästryggen

Nu är ordningen återställd och Karolina är tillbaka på hästryggen. Efter nästan 4 veckors slit på annat håll så ska nu hästarna igång igen. Augusti-september är högsäsong för mitt andra jobb (jag har en modeagentur  och kränger skor, väskor osv). Så nu har jag varit runt på mässorna och snurrat omkring, hästarna har fått vila. De senaste två dagarna har jag och Wille varit ute i skogen och busat. Så himla skönt och avkopplande bara vara ute i skogen ensam med bara Wille. Det började att regna men det gjorde inget. Jag konstaterade för mig själv att jag hör hemma på hästryggen. Det är då jag mår som allra bäst.

Särskilt tydligt blir det när man haft en liten paus och funderat på hur man ska få livet att fungera med allt man ska ha tid för, vänner, familj, pojkvännen, jobbet , hästarna, resa iväg ibland, träningarna osv osv.
Det ÄR möjligt om man vill att det ska vara det. Det handlar bara om att designa sitt liv och bestämma sig för att göra det man vill och att få det att fungera. Dock måste man prioritera ibland, men börjar man tänka på det som inte går och fokusera på hindrena så blir det tvärstopp. Däremot rimliga mål som man kan klara av blir sporrande och roliga. Att sätta mål är väldigt viktigt vad man än tar sig för.

En målvision. bäst är att skriva ner den och sen delmålen på väg dit. Givetvis kan de omvärderas under resans gång men har man något att sträva efter brukar man hamna i alla fall någonstans i närheten.

Jag tänker lite på i början av sommaren när jag fick förmig att tävla. Bytena var inte ens hundraprocentiga men jag tvingade ut mig och Wille i en msv ändå. Visst var det kanske inte den bästa tävlingsprestationen man gjort i sitt liv, men träningen innan och efter inför nästa tävling gjorde att vi fick utveckling i raketfart.

Tyvärr blev jag lite förblindad av medvinden och körde på för hårt med träningen, veckan innan vi skulle starta msvB3 kändes Wille inte alls längre på hugget. Jag fattade ingenting. Men så pratade jag med min pojkvän som är idrottare, han sa men det är ju klart om ni haft en formtopp och du fortsätter träna att du får bakslag!
Mitt dumma nöt, det är ju klart att det är så, hästen är ingen maskin! Man måste pricka in formtoppen för att sen varva ner! Vilken orutin men jag blev förblindad av mitt mål och fick för höga ambitioner, anyway jag strök mig från tävlingen och lät kraken vila istället. Är det något jag inte vill döda så är det hans vilja att jobba med mig! Nu efter vilan så är vi båda motiverade och nu ska vi tillbaka med ett lite mer avvägt träningsschema tillbaka på banan igen! Jag grunnade både en och två ggr innan jag strök mig men det kändes helt enkelt inte fair, även om vi bara skulle ut och få rutin. Nu har det gått en månad så kanske tar det ett par veckor att komma tillbaka igen, men det kommer fler tävlingar och då ska vi ha kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade