onsdag 4 november 2009

Min målbild..

Att lära sig använda målbilder kan göra otrolig skillnad. Jag själv försöker ständigt apa efter Edward Gaal som bara sitter där som ett skelett med hängande musklen och komunicerar med sin häst genom attt att bara ändra energier i kroppen.

Jag tycker att det är fantastiskt att se så skickliga ryttare och vackra hästar såklart. Man kan ju inte sticka under stolen med att Moorlands Totilas är en fantastisk häst men jag skulle inte gärna glömma bort "piloten" i det här fallet.

Kan man ständigt jobba med målbilder och bara vara övertygad om att det fungerar så har man hittat en nyckel som kommer hjälpa till för att nå målen. Att förflytta besluten man gör som ryttare när man rider till magen, där målmedvetenhet och tålmodigheten sitter. På så vis blir man automatiskt tydlig i språket med hästen och komunicerar på ett mmetodiskt och tydligt sätt. Edward Gaal är en av många av mina förebilder som ryttare, för det han pysslar med är ridkonst och inget annat!

Så- första rådet till alla ryttare på alla nivåer... Hitta dina egna bilder och låt dem bli din verklighet. Leta efter känslomässiga tillstånd och visualisera dig fram. din kropp kommer att göra jobbet åt dig!

1 kommentar:

  1. Tyckte också att Edward Gal red väldigt bra men så fick jag syn på denna film från 2006

    http://www.youtube.com/watch?v=J5pH5CEoZks&feature=related

    Varför gör man detta?

    SvaraRadera

Bloggintresserade